۷ نکته ایجاد نمونه کار آنلاین

۷ نکته ایجاد نمونه کار آنلاین

۷ نکته ایجاد نمونه کار آنلاین: ایجاد یک نمونه کار قوی برای جذب مشتری جدید و رشد کسب و کار بسیار مهم است. نمونه کارهای شما بازتابی از شما، تجربه و آنچه می توانید برای مشتریان خود انجام دهید، است. یک نمونه کار می تواند مجموعه کار، خدمات یا محصولات شما را به نمایش بگذارد. طراحان، توسعه دهندگان، هنرمندان، معماران، عکاسان و … همه می توانند از یک نمونه کارنامه آنلاین عالی بهره مند شوند. در این مقاله هفت مرحله ساده را برای کمک به شما در ایجاد، توسعه و یافتن نمونه کارها به صورت آنلاین شرح خواهیم داد.

هفت مرحله شامل موارد زیر است:
۱. انتخاب بستر مناسب
۲. نمایش کار خود در قالب یک داستان
۳. ارائه مدرک اجتماعی (بازخورد مشتریان)
۴. در ارتباط ماندن
۵. سئو
۶. تمرکز بر مشتری
۷. کیفیت

۱. بستر مناسب را انتخاب کنید

انتخاب یک پلتفرم اولین قدم مهم در ایجاد نمونه کار آنلاین است. بسیاری از طراحان وب سایت وجود دارند که می توانند برای به نمایش گذاشتن مجموعه کار یا محصولات شما مناسب باشند.  با داشتن هر کسب و کاری، داشتن یک وب سایت به شما کمک می کند که بتوانید کار خود و خدمات خود را به خوبی معرفی کنید و نیز بهترین تصاویر و ویدیو از کار خود را به نمایش بگذارید. همچنین برای انتخاب بستر مناسب می توانید از پیج اینستاگرام نیز استفاده نمایید. اگر بستر انتخابی شما وب سایت است، الین وب می تواند به خوبی این نیاز شما را برطرف نماید.

۲. بهترین کار خود را با یک داستان به نمایش بگذارید

نمونه کار آنلاین شما نباید پروژه ای باشد که به پایان رسانده اید. تمرکز بر نمایش کارِ خود، به روشی که بتواند با مشتریانتان صحبت کند، عملی تر است. در واقع نمونه کار شما باید به گونه ای باشد که به صورت کلی روند کار شما را نمایش دهد. بطور مثال اگر عکاس هستید، گالری های شما باید خدمات شما را منعکس کنند (به عنوان مثال عروسی ، پرتره و غیره) و به بازدیدکنندگان خود ایده ای را درباره آنچه انتظار دارند، ارائه دهید.

داستان سرایی، اگر درست انجام شود، می تواند راهی قدرتمند برای ارتباط با مشتریان بالقوه جدید باشد. Simon Pan ، طراح ارشد تعامل در Google، توضیح می دهد:

” تمرکز خود را بر روی داستان سرایی جذاب قرار دهید. توانایی خود را در برقراری ارتباط کوتاه با کلمات و تصاویر نشان دهید – نشان دهید چه چیزی را و  به چه علت بیان می کنید. خواننده خود را بر اساس اطلاعاتی که نیاز دارد اولویت بندی کنید و بر لحظات مهم پروژه که آن را جالب می کند تمرکز کنید. داستان پشت طراحی اغلب جذاب تر از خود طراحی است. “

سعی کنید کار خود را با داستان های شخصی در مورد چگونگی تولید محصولات، روند خلاقیت، الهام یا احساس شما در مورد نتیجه همراه کنید. همچنین می توانید جزئیاتی راجع به چگونگی کمک پروژه های شما به پیشرفت مهارت های خود را قرار دهید. یک مثال می تواند این باشد که هر پروژه را با توصیف مشتری خود، هدف پروژه و تجربه کار در پروژه همراه کنید.

۳.بازخوردهای مشتریان را ارائه دهید

همانطور که در بالا گفته شد ، ارائه بازخورد و نظرات مشتری بخش مهمی از جذب مشتری است. هنگام جستجوی خدمات یا کالایی، یکی از اولین کارهایی که مشتری انجام خواهد داد جستجوی نظرات و بازخورد افرادی است که از آن خدمات یا محصول بهره برده اند. اطمینان حاصل کنید که می توانید با مشتریان خود تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا می توانید اظهارات آنها را در نمونه کار آنلاین خود قرار دهید. بنا بر تجربه مشتریان معمولاً از درج نظرات خود خوشحال هستند و حتی ممکن است نظرات مفید دیگری نیز اضافه کنند.

نمونه کار آنلاین

اگر در حال حاضر هیچگونه بازخورد اجتماعی ندارید، می توانید برای ثبت بازخوردها با مشتریان خود تماس بگیرید. برای هر کسی که تجربه خوبی در کار با او داشته اید پیام ارسال کنید و نظرش را جویا شوید. برای اطمینان از اینکه مشتری های شما بازخورد قوی و مفیدی برای شما ارسال می کنند، می توانید یک پیش نویس برای آنها ارسال کنید.و از ان ها بخواهید اگر نظر دیگری دارند ان پیش نویس را اصلاح کرده و برایتان ارسال کنند. اگر هرگز مشتری نداشته اید، با اساتید، روسا، همکاران تماس بگیرید که می توانند مهارت و کیفیت کار شما را تضمین کنند.

۴- تماس با بازدیدکنندگان را آسان کنید

وقتی شخصی از سایت شما بازدید می کند، اطمینان حاصل کنید که به راحتی قادر به برقراری ارتباط با شما است. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما همیشه بخاطر داشته باشید که اگر بازدیدکنندگان شما نتوانند در عرض چند ثانیه اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند، احتمال زیادی وجود دارد که آنها از سایت شما ترک کنند.

اطلاعات تماس خود را در جایی از سایت خود که به وضوح قابل مشاهده است ارائه دهید. موقعیت مکانی، ایمیل و شماره تلفن به افزایش جنبه حقوقی سایت شما کمک می کند.

همچنین پیوند دادن رسانه های اجتماعی مرتبط یا سایر سیستم عامل هایی که ممکن است بخواهید بازدید کنندگان شما آنها را پیدا کنند، مفید است. به عنوان مثال فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، آپارات و … .

۵. سئو

استفاده صحیح از تاکتیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) باعث می شود وب سایت شما هنگام  جستجوی کسب و کار مشابه شما، جز نتایج گوگل نمایش داده شود. به عنوان مثال، اگر شما یک طراح وب سایت در مشهد هستید و می خواهید وقتی شخصی عنوان ” طراح سایت در مشهد” را جستجو می کند، کسب و کار شما در جستجو ظاهر شود، باید با استفاده از کلید واژه های مدنظر سایت خود را سئو نمایید.

نمونه کار آنلاین

SEO در سایت به روش های بهینه سازی اشاره دارد که می توانید در وب سایت خود انجام دهید. این روش ها مطمئن می شوند که Google سایت شما را پیدا می کند و می تواند تعیین کند که تبلیغات سایت شما برای کاربران چه ارزشی دارد و چگونه می توانید در برابر رقبای خود رتبه بندی شوید.

به گفته نیل پاتل، متخصص سئو، تاخیر در زمان بارگذاری وب سایت شما فقط به مدت یک ثانیه، می تواند تا ۷ ٪ نرخ تبدیل سایت را کاهش دهد. بنابراین سرعت سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می توانید با استفاده از ابزار Google Speed ​​Site Insights سرعت سایت خود را بررسی کنید. و با استفاده از توصیه هایی که نمایش داده می شود، اقدام به برطرف سازی مشکلات احتمالی نمایید.

برای سئو کردن سایت خود باید بر دو جنبه تمرکز کنید: سئوی داخلی و سئوی خارجی. سئوی داخلی تمام اعمالی را شامل  می شود که باید در سایت خود انجام دهید مثل اعمال مربوط به عنوان ها و توضیحات متا و … . سئوی خارجی در خارج از وب سایت شما صورت می گیرد که نمونه بارز آن بک لینک ها هستند. سایت های دیگری که به سایت شما لینک می دهند و بدین طریق کاربر با کلیک روی آن لینک به سایت شما هدایت می شود.

۶. روی مشتری خود تمرکز کنید

مهم است که مشتریان بالقوه شما متوجه شوند که کار شما چیست و چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید. یک نمونه کار آنلاین باید در مورد نقاط قوت، مهارت ها، ارزش ها و چگونگی آوردن چیزی متفاوت از رقبا صحبت کند. ایجاد تعادل بین برجسته سازی نام تجاری شخصی خود و نمایش طیف وسیعی از توانایی ها و پروژه های انجام شده مهم است. شما می خواهید مشتریانتان شما را بفهمند، اما نمی خواهید بیش از حد روی خودتان تمرکز کنید.

همانطور که نمونه کارهای خود را جمع می کنید و شروع به بیان داستان می کنید، مطمئن شوید که همچنان به ارزش پیشنهادی خود و آنچه می توانید برای مشتریان خود انجام دهید فکر می کنید. به عنوان مثال، اگر عکاسی هستید که علاقه زیادی به عکاسی پرتره پیدا کرده اید، می توانید برای مشتریان خود توضیح دهید که چگونه عکاسی پرتره به شما کمک کرده است هنگام عکاسی در یک جشن عروسی به نتایج زیبایی دست پیدا کنید. این به مشتری شما این احساس را می دهد که شما چه فردی هستید، چه کاری انجام می دهید و چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید.

۷. همیشه کیفیت را انتخاب کنید

نمونه کار آنلاین

هنگام طراحی نمونه کارها، به یاد داشته باشید که همیشه از تصاویر با وضوح بالا و طراحی کاربر پسند استفاده کنید. نمونه کار آنلاین شما ممکن است اولین برداشت مشتری از تجارت شما باشد. بنابراین اطمینان از حرفه ای بودن وب سایت مهم است. توجه به دو نکته وارد کردن کیفیت به نمونه کارهای آنلاین مهم است:

  1. برای یافتن تصاویر رایگان و با وضوح بالا از سایت هایی مانند Unsplash ، Pexels و PixaBay استفاده کنید. وب سایت های زیادی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید برای اینکار می توانید از مقاله بهترین وب سایتها برای یافتن تصاویر رایگان استفاده کنید.
  2. موبایل را فراموش نکنید! داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل بسیار مهم است. بنابراین دقت کنید که وب سایت شما ریسپانسیو باشد تا در تمامی دستگاه های مختلف به خوبی نمایش داده شود.
  3. استفاده از فونت های زیبا و جذاب را از یاد نبرید. فونتی که چشم نواز و جالب باشد، باعث می شود کاربر در سایت شما به راحتی به گردش بپردازد. از جمله فونت های جذاب می توان به فونت های وزیر، لاله زار، شبنم و … اشاره نمود.

شما آماده اید

اکنون شما آماده هستید که نمونه کارهای آنلاین خود را ایجاد کنید ، مشتری جدید جذب کنید و تجارت خود را رشد دهید! با در نظر گرفتن این نکات می توانید نمونه کارهای خیره کننده، عملکردی و دارای رتبه بالا را ایجاد کنید.

مونا ارادتی

مونا ارادتی

مونا ارادتی هستم، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات. همیشه در حال یادگیری چیزهای جدید هستم.
مونا ارادتی

مونا ارادتی

مونا ارادتی هستم، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات. همیشه در حال یادگیری چیزهای جدید هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر مایلی تا از تخفیف دوره ها با خبر بشی یا جز اولین افرادی باشی که از انتشار دوره ها و آموزش های جدید خبردار میشه، عضو خبرنامه شو.