۳ اصل اساسی برای موفقیت در وب سایت فروشگاهی

۳ اصل اساسی برای موفقیت در وب سایت فروشگاهی

وب سایت فروشگاهی شما مهمترین ابزار بازاریابی آنلاین شماست. یک نظرسنجی نشان داد که ۵۶ درصد از خرده فروشان گفتند که وب سایت های آنها بیشترین درآمد حاصل از تلاش های بازاریابی دیجیتال را دارند و پس از آن ایمیل با ۱۸ درصد. بنابراین، بسیار مهم است که وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن راه اندازی نمایید تا بتوانید تجارت خود را در بهترین شکل آن ارتقا دهید.

بسیاری از شرکت های خدمات ایجاد وب سایت همچون الین وب ، و همچنین برنامه های ایجاد وب سایت وجود دارد که از الگوهای خوب و ویرایشگرهای آسان استفاده می کنند. با این وجود، خواه مبلغ زیادی برای وب سایت خود هزینه کنید یا از روش هایی با کمترین هزینه برای ساخت وب سایت خود استفاده کنید، اصول مهمی وجود دارد که باید قبل از ساختن و ارزیابی سایت خود در هنگام ایجاد، بدانید. این اصول به سه اصل خلاصه می شوند: هدف ، کامل بودن و سادگی.

  1. باید هدف سایت خود را بدانید و اینکه چرا مردم از آن بازدید می کنند.

هدف در مرحله برنامه ریزی آغاز می شود. شما باید ایده روشنی از آنچه می خواهید مشتری شما از بازدید از وب سایت فروشگاهی شما به دست بیاورد داشته باشید. مطمئن شوید که هر آنچه در سایت شما وجود دارد، از هدف آن پشتیبانی می کند و هر صفحه به هدفی دست می یابد – اعم از اینکه اطلاعات لازم را به بازدید کننده ارائه دهد یا وی را برای خرید یک مورد یا ثبت نام در یک خبرنامه ترغیب کنید.

دانستن هدف، قالب وب سایت شما را نیز تعیین می کند. به عنوان مثال، در حالی که محبوبیت وب سایت های یک صفحه ای در حال افزایش است ، اما ممکن است برای وب سایت شما بهترین انتخاب نباشد.

وب سایت فروشگاهی

اگر هدف شما تجارت الکترونیکی است، پس مشتری شما می خواهد که بتواند به راحتی اقلام را خریداری کند. این بدان معنی است که شامل عکس های با کیفیت بالا، در دسترس بودن سبد خرید از هر صفحه و داشتن اطلاعات تماس در قسمت پرداخت باشد. بنابراین اگر مشتری مشکلی دارد، می تواند به جای خرید و تماس با رقیب شما، با شما تماس بگیرد. در واقع این امر می تواند در تبدیل به فروش تفاوت ایجاد کند و به شما در پیشرفت کسب و کارتان کمک نماید.

  1. اطلاعات کاملی را بدهید تا مشتری شما، روی سایت رقبا کلیک نکند.

صرف نظر از هدف، بازدید کنندگان از وب سایت فروشگاهی شما انتظار دارند اطلاعات کاملی داشته باشند. یعنی کافی است که شما مهمترین سوالات آنها را پاسخ دهید بدون اینکه آنها را با جزئیات غرق کنید. آنها در صورت داشتن سوالات خاص منحصر به وضعیت خود، به راهی نیاز دارند تا با کسی تماس بگیرند. بنابراین از اهمیت صفحه تماس با ما غافل نشوید.

این یک ضرورت این است که صفحه اصلی شما بیان مختصری از آنچه شرکت شما انجام می دهد، داشته باشد. به عبارتی باید کاملاً مشخص باشد که تجارت شما چیست و چه کاری انجام می دهد و چه مشکلی را حل می کند. توجه داشته باشید که کاری نکنید که کاربران چهار یا پنج صفحه در سایت شما بروند تا متوجه شوند شما چه کاری انجام می دهید.

سایر اطلاعات مهم، به ویژه برای مشاغلی از نوع خدماتی، شامل میزان هزینه و چگونگی (مثل ساعتی،  نرخ ثابت،  برنامه های ماهانه، و …)، نحوه کار با مشتری، انتظارات وی تا نتیجه، و زمانبندی است.

وب سایت فروشگاهی

اثبات اجتماعی از طریق بازخورد مشتری

یکی دیگر از عوامل مهم در این رده، اثبات اجتماعی است. به عبارتی بازخورد مثبت مشتری و تعاملات در کانال های رسانه های اجتماعی برند شما و همچنین در وب سایت فروشگاهی شما حائز اهمیت است. زیرا این یک بخش حیاتی از بازاریابی شما است.

وب سایت فروشگاهی

ارین فیل ، بنیانگذار شرکت طراحی وب Followbright گفت: “داشتن اثبات اجتماعی در یک وب سایت و نشان دادن اینکه افراد دیگر تجربیات مثبتی داشته اند و اینکه این تجربیات چگونه بوده ، واقعاً قدرتمند است ” . هر کاری که می توانید برای ترسیم تصویری از این تجربه انجام دهید یک پاداش بزرگ است. برای انجام این کار، توصیفات (که شامل نام و نام خانوادگی مشتری است)، بررسی ها و رتبه بندی ها و لیستی از مشتریان پیشنهاد داده شده است.

سرانجام ، شما به راهی نیاز دارید تا افراد با شما تماس بگیرند. شماره تلفن ها همیشه مورد استقبال قرار می گیرند ، اما اگر سریع پاسخ دهید حتی یک فرم تماس ساده نیز جواب می دهد.

تجارت الکترونیکی چطور؟

برای تجارت الکترونیکی ، شما باید به مهمترین سوالات مربوط به محصول از جمله اندازه ها، رنگها، گزینه ها، و همچنین موافقت نامه های خدمات پاسخ دهید. مشتریانی که نمی توانند به پاسخی برای سوالات خود در سایت شما برسند، احتمالاً از خرید در سایت شما منصرف می شوند یا با کلیک روی سایت رقبای شما، کالای مورد نظر را در آنجا خریداری می کنند.

تصاویر با کیفیت بالا از محصولات، به ویژه برای سایت های تجارت الکترونیکی مهم است. اگر وب سایت فروشگاهی دارای یک تصویر زیبا باشد که محصول را به نمایش بگذارد، احتمال خرید محصول بیشتر است.  با همین روال، عکاسی بد می تواند خریدها را کاهش دهد حتی اگر وب سایت عالی باشد.

  1. وب سایت خود را بصری و پیمایش را آسان کنید.

حتی اگر وب سایت فروشگاهی شما شامل تمام اطلاعاتی باشد که مشتری شما می خواهد، اگر به صورت سازمان یافته و آسان خوانده نشود، معنا پیدا نمی کند. وب سایتی که خواننده را سردرگم کند، و کاربر مجبور شود برای پیدا نمون آنچه که مدنظرش است، وقت زیادی را در آن وب سایت صرف نماید، برای کاربر خسته کننده خواهد بود و از آن صفحه بیرون می رود.

به بیان ساده تر مهم است که شما از عناصر اضافی در نمای بصری سایت خود استفاده نمایید اما استفاده از آن نباید بیش از اندازه باشد و مخاطب را دچار سردرگمی نماید. بر اساس توصیه های منابع مختلف، بهترین روش هایی است که می توانید در وب سایت خود دنبال کنید، در لیست زیر آورده شده است.

آنچه که میتوانید در وب سایت خود دنبال کنید:

  • اطلاعات تماس در بالا سمت چپ
  • لوگو در بالا سمت راست
  • منوهایی که فقط ۴-۸ مورد دارند و از نام های واضح و استاندارد استفاده می کنند
  • منوهای کشویی که می توانند بیش از هشت مورد داشته باشند اما در لیست عمودی قرار دارند نه به صورت افقی
  • فضای سفید
  • پاورقی هایی که پیوندها، مهمترین صفحات و همچنین اطلاعات تماس را تکرار می کنند.
  • متنی که از روال خواندن زبان پیروی می کند (مانند راست به چپ برای زبان فارسی)
  • جملات روشن به روشی که خواننده شما انتظار دارد (به عنوان مثال ، یک سایت پزشکی ممکن است از زبان فنی و دقیق استفاده کند، در حالی که سایت فروش دوچرخه می تواند با زبان عامیانه هم باشد)
  • یک فرآیند تسویه حساب ساده که شامل مراحل اضافی زیادی نیست
  • پیمایش یکی دیگر از جنبه های مهم یک وب سایت است. هر کسی در وب سایت روشگاهی شما باشد، باید راهی آسان برای ورود به صفحه اصلی، سبد خرید یا اطلاعات تماس شما داشته باشد.
  • اگر تعداد زیادی زبانه اصلی منو دارید، از منوی فرعی استفاده کنید. برای تکرار پیوند به صفحات مهمی که ممکن است در زیر منوها وجود داشته باشد، می توانید از پاورقی نیز استفاده کنید.

وب سایت فروشگاهی

جمع بندی

چه خودتان یک وب سایت فروشگاهی ایجاد کنید و چه اینکار را به یک شرکت واگذار کنید، لازم است سایت شما از برنامه ریزی قبلی بهره مند شود. با تهیه نقشه سایت، بطور شفاف کار خود را شروع کنید تا بدانید هر صفحه در کدام بخش سایت قرار دارد. هنگام برنامه ریزی، به نیاز و خواسته های مشتری خود فکر کنید. به عنوان مثال:

  • آنها بیشتر به دنبال چه چیزی هستند؟ پاسخ این سوال موارد اصلی منو را تعیین می کند.
  • مشتری چه اطلاعاتی را می خواند؟

اگر سایت شما صفحات زیادی ندارد، به سایت یکی از رقیبان خود نگاه کنید و ببینید چطور سازماندهی شده است. اما اگر سایت شما صفحات زیادی داشته باشد، کار ساماندهی وب سایت خود را به یک فرد با تجربه بسپارید. زیرا حتی اگر سایت شما دارای محتوای عالی باشد اما به روش درستی سازمان دهی نشده باشد، می تواند یک تجربه بسیار ناامید کننده برای کاربر ایجاد کند.

پس از تهیه یک نقشه کلی از سایت خود، وقت آن است که برای انواع مختلف صفحات نقشه های اولیه ایجاد کنید. اینکار کمک می کند سایت منسجم و مرتبی داشته باشید.

کلام آخر

طراحی و ایجاد وب سایت، کاری نیست که به سرعت انجام شود و به پایان برسد. بلکه فرآیندی است که باید با حوصله و دقت کافی به طراحی و راه اندازی آن پرداخت. همچنین اگر کار طراحی وب سایت کسب و کار خود را به شخص یا شرکتی می سپارید، مطمئن شوید که در هر مرحله از کار با شما به مشورت می پردازد. و اینطور نباشد که فقط اطلاعاتی که خود نیاز دارد را از شما بگیرد و ماه ها بعد با یک وب سایت کامل بازگردد.

شما باید با همان دقتی که در انتخاب و طراحی ویترین فروشگاه فیزیکی دارید، به طراحی و نمای بصری وب سایت فروشگاهی خود توجه کنید. تعیین نیازهای مشتری، ترسیم نقشه پیمایش وب سایت و داشتن اطلاعات کاملی که به راحتی قابل پیمایش و خواندن است، باعث موفقیت وب سایت شما می شود.

مونا ارادتی

مونا ارادتی

مونا ارادتی هستم، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات. همیشه در حال یادگیری چیزهای جدید هستم.
مونا ارادتی

مونا ارادتی

مونا ارادتی هستم، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات. همیشه در حال یادگیری چیزهای جدید هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر مایلی تا از تخفیف دوره ها با خبر بشی یا جز اولین افرادی باشی که از انتشار دوره ها و آموزش های جدید خبردار میشه، عضو خبرنامه شو.