چگونه طراحی وب به افزایش نرخ تبدیل کمک می کند؟

چگونه طراحی وب به افزایش نرخ تبدیل کمک می کند؟

چگونه طراحی وب به افزایش نرخ تبدیل کمک می کند؟:طراحی وب اصطلاحی است که برای استفاده از مراحل کلی ، طراحی و توسعه وب سایت با استفاده از چندین مرحله و ابزار استفاده می شود. طراحی وب فقط طراحی بصری نیست که در وب سایتها مشاهده می کنیم بلکه کل ساختار ، معماری ، رابط کاربری و چیدمان وب سایت است که به کمک استفاده از رنگ ها ، کنتراست ، تصاویر و همچنین انواع مختلفی انجام می شود.

طراحی وب سایت نه تنها یک شرکت را نشان می دهد بلکه تأثیر عمده ای در موفقیت فروش شرکت تولید شده از طریق این وب سایت دارد. بسته به اصول طراحی وب و سایر تکنیک های خلاقانه که هنگام ایجاد وب سایت ایجاد می شود ، نرخ تبدیل بالاتر یا پایین تر از طریق وب سایت قابل دستیابی است.

از این رو این مقاله به موضوع چگونگی تأثیرگذاری طراحی وب بر نرخ تبدیل یا Conversion Rate پرداخته و ۱) اهمیت طراحی وب ، ۲) چگونگی افزایش نرخ تبدیل با طراحی بهتر وب و ۳) اشتباه در طراحی وب باعث از بین رفتن نرخ تبدیل می شود، را مورد بررسی قرار کی دهد.

اهمیت طراحی وب

چگونه طراحی وب به افزایش نرخ تبدیل کمک می کند؟

ایجاد وب سایت به روشی بسیار مهم برای ارتقاء مشاغل و تبدیل آن به چشم مصرف کنندگان تبدیل شده است. یک وب سایت به اولین وسیله ارتباط بین شما و مشتریان بالقوه شما تبدیل شده است و از این رو نمی توان اهمیت یک طراحی وب خوب را بیش از حد ارزیابی کرد. این وسیله ای است که یک مصرف کننده می داند شما چه کسی هستید ، چه کاری انجام می دهید و چگونه می توانند محصولات / خدمات شما را خریداری کنند. ممکن است بعضی اوقات از خود بپرسید که چرا ایجاد یک وب سایت از ابتدا یا بروزرسانی آن مهم است؟!

خوب ، کار نکردن در وب سایت یا طراحی وب شما می تواند مشتریان بالقوه شما را به دامنه فعالیت شرکت رقیب شما قرار دهد و ممکن است فروش شما را کاهش دهد. یک وب سایت خوب ساخته شده می تواند ترافیک بالایی در مشتری ایجاد کند و رابط کاربری خوب می تواند منجر به تبدیل بهتر شود. فقط از طریق یک وب سایت می توان مخاطبان گسترده تری پیدا کرد و با این رقابت در صنعت مقابله کرد. بدون طراحی وب مناسب ، نمایش اطلاعات به طور موثر و جذب مصرف کنندگان به سمت محصولات و خدمات شما غیرممکن است.

انواع طراحی وب

دو نوع طراحی وب وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و آنها طراحی استاتیک و طراحی پویا هستند. طراحی وب استاتیک نوعی از طراحی وب است که از کد HTML استفاده می کند ، در حالی که طراحی وب پویا یکی از فناوری های پیشرفته است. طراحان وب از چندین تکنیک و اصول مانند استفاده از فضای سفید ، چیدمان ، رنگ ها ، کنتراست ، سلسله مراتب ، زبان های برنامه نویسی و همچنین سرعت پاسخ سریع برای ایجاد یک وب سایت استفاده می کنند و همه این عوامل شامل یک طراحی وب کارآمد و غنی است.

چگونه می توان نرخ های تبدیل را با طراحی بهتر وب افزایش داد؟

چگونه طراحی وب به افزایش نرخ تبدیل کمک می کند؟

آیا می دانید که پیمایش وب سایت ، رنگهای آن ، قابلیت استفاده ، کنتراست ، چیدمانها ، تصاویر و گرافیک ها و غیره تأثیر زیادی بر تعداد بازدیدکنندگانی که در حال تبدیل به خریداران هستند ، دارد؟ به همین دلیل است که باید یک وب سایت با دقت ، ملاحظه و با توجه شخصی به توسعه و طراحی آن ایجاد شود.

وب سایتی موفقی است که بهترین تجربه را برای بازدید کنندگان ارائه می دهد و از برخی قوانین فنی و زیبایی شناختی پیروی می کند. علاوه بر عواملی که جذابیت بصری و نگاه را بهم می رساند ، توجه به قوانینی که باعث می شود وب سایت نیز به درستی کار کند ، بسیار مهم است. از این گذشته ، هیچ کس نمی خواهد وب سایتی که به کندی پاسخ می دهد را ، مرور کند چراکه خواندن آن دشوار است و اطلاعاتی را که بازدید کننده به دنبال آن است ، ارائه نمی دهد.

برای اینکه وب سایت شما در افزایش نرخ تبدیل مؤثر باشد ، دنبال کردن مراحلی که می تواند به شما در تیک زدن جعبه های یک طراحی وب خوب کمک کند ، مهم است.

مراحل بهبود نرخ تبدیل از طریق طراحی وب

چگونه طراحی وب به افزایش نرخ تبدیل کمک می کند؟

مرحله ۱. به قابلیت استفاده توجه کنید

اولین چیزی که شما باید از این امر مراقبت کنید تا بتوانید بازدیدکنندگان را به خریداران تبدیل کنید ، ایجاد یک طراحی وب است که بسیار قابل استفاده و در دسترس باشد. برای اطمینان از اینکه وب سایت شما از قابلیت استفاده بالایی برخوردار است ، باید از خود و برخی از مشتریان خود سؤال کنید که آیا کاربر پسند و بصری است یا خیر. یک کاربر در چند ثانیه اول که در آن می گذرد ، درباره قابلیت استفاده سایت اظهار نظر می کند. موارد زیر برخی از عواملی هستند که می توانند به شما در بهبود قابلیت استفاده در طراحی وب کمک کنند:

سرعت بالا – پاسخگو بودن طراحی وب باید سریع باشد. اگر صفحات وب شما بار زیادی را بارگیری می کند و یا باز کردن منوها به سختی باز می شود ، این می تواند بازدید کنندگان را در عرض چند ثانیه دور کند.

ترتیب سلسله مراتبی – اطمینان حاصل کنید که مواردی را به گونه ای ارائه می دهید که مشتریان شما بدون نیاز به فکر کردن بتوانند از یک بلوک از اطلاعات به دیگری منتقل شوند. سلسله مراتب وب سایت شما باید کاملاً واضح و شهودی باشد به طوری که هر بازدید کننده حداقل زمان خود را برای رسیدن به هدف خود اختصاص دهد.

خوانایی – یکی دیگر از عواملی که منجر به قابلیت استفاده کلی می شود خوانایی مطالب است. اطمینان حاصل کنید که این خوانایی ، درک آسان دارد و بسیار آموزنده است.

مرحله ۲. به زیبایی شناسی طراحی وب توجه کنید

قدم بعدی که برای افزایش نرخ تبدیل باید دنبال کنید ، توجه کافی به زیبایی شناسی طراحی وب شماست. باید به یاد داشته باشید که سایت شما کانال ارتباطی بین شما و مصرف کنندگان است. استقبال ، اقامت و عزیمت بازدید کنندگان از وب سایت باید دلپذیر باشد تا بتواند دوباره به آنها برگردد.

برخی از عواملی که می توانند به شما در ایجاد یک وب سایت زیباشناختی کمک کنند عبارتند از: رنگ های مورد استفاده ، کنتراست ارائه شده ، تصاویر قرار گرفته و استفاده از فضای سفید و غیره. نکات زیر به شما کمک می کند تا با سهولت در طراحی زیبایی شناسی کار کنید:

با استفاده از نشانه های جهت دار

علائم راهنمایی نکات بصری ظریف است که بازدید کنندگان را از یک نقطه یا بلوک اطلاعات به نقطه دیگر ، به روشنی و طبیعی تر سوق می دهد. بازدید کنندگان وب سایت برای اولین بار ممکن است درباره اینکه کجا کلیک کنند ، بعد چه کاری انجام دهند و ابتدا کدام اطلاعات را بخوانند ، بی دقتی باشند. به عنوان یک طراح یا صاحب وب سایت ، وظیفه شماست که آنها را در مسیر درست هدایت کنید.

ساختار سلسله مراتبی در اینجا نقش مهمی را ایفا می کند ، به این معنی که می توانید از سلسله مراتبی از اندازه و محتوا برای ایجاد یک جریان طبیعی از تجربه کاربر استفاده کنید. این بدان معناست که مهمترین اطلاعات می توانند از حداکثر اندازه برخوردار باشند و پس از آن اطلاعات کمتری در دومین اندازه بزرگ و غیره دنبال می شوند. برخی از نشانه های جهت دار که می توانید از آنها استفاده کنید شامل فلش و نشانگر است.

با استفاده از کپسوله سازی

Encapsulation روشی است که از طریق آن می توانید چشم بازدید کننده را به خود جلب کنید و آن را به سمت آنچه که می خواهید مشاهده کند، حرکت می دهد. به عبارت ساده ، کپسوله سازی اثر بینایی تونلی را ایجاد می کند که باعث می شود شما به جای مرز و خارج آن به آنچه در داخل تونل است نگاه کنید. این امر به جلوگیری از حواس پرتی بازدید کنندگان وب سایت شما کمک می کند و باعث می شود تا کاربران بر روی مهمترین چیز متمرکز شوند.

استفاده از اشکال پویا یا مرزهای اطراف اطلاعاتی که شما می خواهید مصرف کنندگان آن را مشاهده کنند نکته ای ظریف برای استفاده از این اثر به نفع شما است. به عنوان مثال ، اگر بلوک خاصی از اطلاعات در صفحه وب شما وجود دارد اما می خواهید توجه بازدید کنندگان را به یک بلوک خاص دیگر معطوف کنید ، می توانید آن را درون یک جعبه تعریف شده قرار دهید.

با استفاده از کنتراست و رنگ

رنگ ها می توانند ارتباط عاطفی فوری با بازدید کنندگان شما داشته و نقش بسیار مهمی در بهبود تبدیل ها داشته باشند. به عنوان مثال ، رنگ نارنجی یکی از رنگهایی است که باعث ایجاد احساس مثبت می شود و می تواند به خوبی در یک صفحه وب کار کند. اما ترفند اصلی استفاده از رنگهای مختلف در تقابل صحیح با یکدیگر است. بسیار مهم است که رنگ پس زمینه و رنگ متن به گونه ای انتخاب شود که متن قابل خواندن باشد. برای به وجود آوردن تضاد صحیح ، باید آزمایش کنید و رنگهای مختلف را در ترکیب با یکدیگر امتحان کنید.

چگونه طراحی وب به افزایش نرخ تبدیل کمک می کند؟

با استفاده از فضای سفید

یکی دیگر از جنبه های بسیار مهم طراحی وب زیبایی شناختی ، استفاده صحیح از فضای سفید است. بسیاری از طراحان وب نمی توانند اهمیت آن را درک کنند و ممکن است از هر فضای خالی ترس داشته باشند. اما فضای سفید می تواند برای ارتقاء طرح زیبایی شناسی و نگاه وب سایت مفید باشد زیرا می توان از آن برای ایجاد تمایز بین بلوکهای مختلف داده یا اطلاعات استفاده کرد. استفاده صحیح از فضای سفید می تواند توجه بازدید کنندگان را به آنچه مهم است متمرکز کند و می تواند به اطلاعات مهم کمک کند تا به صورت صحیح و مناسب جلوه دهند.

اما درعین حال درک این نکته ضروری است که استفاده کنترل نشده از فضای خالی می تواند قاتل طراحی وب باشد. باید متن و تصاویر را به روشی صحیح تراز کنید تا بازدید کنندگان بتوانند آنچه را که به دنبالشان می گردند ، تشخیص دهند. این می تواند خوانایی را بهبود ببخشد ، دیدگاهی متعادل ایجاد کند و تجربه ای عالی برای مشتری فراهم کند.

با استفاده از طرح قرار دادن و کپی

شما همچنین می توانید از طرح کپی و همچنین قرار دادن صحیح CTA برای بهبود نرخ تبدیل کلی استفاده کنید. عبارت فراخوانی برای اقدام یا CTA یکی از مهمترین قسمتهای هر وب سایت یا طراحی وب است و باید در صفحه به گونه ای قرار بگیرد که بازدید کنندگان بتوانند به راحتی آن را مشاهده کرده و بر روی آن کلیک کنند. چیدمان مناسب آن می تواند به ایجاد یک کلید بسیار قدرتمندتر و همچنین توصیفی کمک کند.

عبارت Call-to-Action باید دو مفهوم اصلی را برآورده کند: ۱) جمله باید کوتاه و مختصر و ۲) باید به روشنی توصیف کند که وقتی کسی روی آن کلیک کند چه اتفاقی می افتد. بهترین راه برای قرار دادن و طراحی آن با خرد کردن نسخه به دو قسمت اصلی و فرعی است. نسخه ثانویه باید از اصلی پشتیبانی کند ، و هر دو باید بسیار مؤثر باشند.

مرحله ۳. به سئو توجه کنید

نکته دیگری که می تواند به شما در افزایش نرخ تبدیل ، ترافیک و سود شما کمک کند توجه به سئو است. البته ایجاد محتوای قانع کننده و آموزنده برای همه وب سایت ها بسیار مهم است اما آنچه سایت شما را در رتبه بندی موتورهای جستجو قرار می دهد سئویی است که شما در آن گنجانیده یا از آن استفاده می کنید.

چگونه طراحی وب به افزایش نرخ تبدیل کمک می کند؟

برای آشنایی با اصول سئو و اینکه چگونه می توانید از کلمات کلیدی خاصی و غیره استفاده کنید ، وقت کافی را صرف کنید تا منجر به ترافیک بهتر وب سایت شما شود. در صورت بهبود سئو ، تعداد افرادی که به وب سایت شما مراجعه می کنند شلیک می شوند و همین امر باعث می شود که احتمال فروش بهتر نیز وجود داشته باشد. این که آیا شما یک تجارت کوچک هستید یا یک شرکت بزرگ هستید ، نوع محتوا و اطلاعاتی که در صفحه های وب ارائه می کنید در تأثیرگذاری بر مشتریان بالقوه بسیار مؤثر است.

مرحله ۴. راهی برای برقراری ارتباط بهتر ایجاد کنید

جنبه یا عامل بسیار مهم دیگر که می تواند در بهبود کلی تبدیل ها نقش داشته باشد ، چگونگی تعامل وب سایت یا صفحه وب است. داشتن یک طرح محور مکالمه می تواند مستقیماً روی تبدیل ها تأثیر بگذارد ، و هنگامی که چنین طرحی در آن گنجانیده شده است ، شما به مصرف کنندگان فرصتی می دهید تا نظر خود را ابراز کنند و اقدامات لازم را انجام دهند. یادآوری این نکته ضروری است که شما مجبور هستید خود مشتریان یا بازدید کنندگان را گول بزنید تا بتوانند بر روی دکمه های مهم آن کلیک کنند. راه های ایجاد ارتباط بهتر در وب سایت شما به شرح زیر است:

  • برای عناوین اصلی از اندازه قلم بزرگ استفاده کنید تا توجه کاربر به سمت آنها معطوف شود.
  • سلسله مراتب از اندازه ها و ظاهر فونت را حفظ و استفاده کنید تا توجه کاربران ابتدا به آنچه مهم است و سپس به دومین مورد مهم و غیره معطوف شود.
  • برای جلوگیری از گفتگو ، از ایجاد صفحه بیش از حد درهم ریخته خودداری کنید و گزینه “خرید” ، “جستجو” و “کلیک” را برای کاربران فراهم کنید.
  • از دکمه هایی مانند پیوندهای اجتماعی ، فرم های ثبت نام ، دکمه های ناوبری و غیره استفاده کنید و آنها را به گونه ای قرار دهید که بازدید کنندگان بتوانند به راحتی بر روی آنها کلیک کرده و از آنها برای ارتباط با شما یا برقراری ارتباط با شما استفاده کنند.

اشتباهات طراحی وب که باعث ازبین رفتن نرخ تبدیل می شود

علاوه بر پیروی از مراحل یا نکات فوق الذکر ، همچنین لازم است از انجام برخی اشتباهات طراحی وب متداول که می تواند کاملاً باعث کاهش نرخ تبدیل شما شود ، خودداری کنید. بازدید کنندگان چند ثانیه طول نمی کشد تا با یک وب سایت خاموش شوند و دکمه بستن را فشار دهند. بنابراین ، مهم است که موارد خاصی را در خاطر داشته باشید و از انجام اشتباهاتی که می تواند بسیار پرهزینه باشد ، خودداری کنید.

موارد زیر اشتباهات اصلی طراحی وب است که می تواند سود شما را مختل کند:

تست نکردن – بزرگترین خطایی که می توانستید مرتکب آن شوید ، آزمایش نکردن وب سایت شما به طور مرتب است. آزمایش منظم ، راهی را برای پیشرفت ، رفع اشکالات و حفظ کیفیت بالای طراحی ایجاد می کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که طراحی وب را هر چند هفته یکبار تست و بررسی کنید تا از بروز مشکلات اساسی در سرعت و کارایی جلوگیری کنید.

عوامل حواس پرتی بیش از حد – اطمینان حاصل کنید که عوامل حواس پرتی بیش از حد در وب سایت وجود ندارد و چشم بازدید کنندگان از آنچه مهم است دور نمی شوند. طرحی ساده و بدون درهم ریختگی  ایجاد کنید که باعث نشود کاربر دچار سردرگمی در مورد کدام مسیر شود.

قرار دادن فراخوانی برای اقدام در جایی که بازدید کنندگان نمی توانند آن را مشاهده کنند – همانطور که در بالا ذکر شد ، بیانیه تماس به اقدام یکی از مهمترین جمله هاست و قرار دادن آن در جایی که به راحتی می توان آن را تعیین کرد ، مهم است. آن را جسورانه جلوه دهید اما از آن کاملاً ظریف استفاده کنید. انجام این کار و ادغام آن با محتوای دیگر نیز یک اشتباه بزرگ در طراحی وب است که افراد تمایل به انجام آن دارند.

خطاهای متن و محتوا – مهم نیست که تجارت شما در مقیاس کوچک باشد و اطلاعات کمی را به بازدید کنندگان خود ارائه دهید ، مهم است که هر کلمه ای که می گویید قابل خواندن ، درست و کارآمد است. خطاهای متن و محتوا مانند خطاهای دستوری ، خطاهای نگارشی ، استفاده از کلمات نامناسب و غیره می تواند بازدیدکنندگان را از بین ببرد و ممکن است به میزان تبدیل شما به شدت آسیب برساند.

مونا ارادتی

مونا ارادتی

مونا ارادتی هستم، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات. همیشه در حال یادگیری چیزهای جدید هستم.
مونا ارادتی

مونا ارادتی

مونا ارادتی هستم، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات. همیشه در حال یادگیری چیزهای جدید هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر مایلی تا از تخفیف دوره ها با خبر بشی یا جز اولین افرادی باشی که از انتشار دوره ها و آموزش های جدید خبردار میشه، عضو خبرنامه شو.